- Meest gestelde vragen Klantenservice
- Algemene voorwaarden
- Privacy Policy
- Retourneren van jouw product
- Je bestelling ophalen?
- Inversteer in PetsGifts
Meest gestelde vragen
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De levertijden staan vermeld bij elk artikel op de productpagina. Als het artikel op voorraad is, wordt het de volgende dag geleverd. Indien het artikel niet op voorraad is, bedraagt de levertijd 4 tot 6 werkdagen.
Alle bestellingen worden vanuit ons eigen magazijn in 's-Hertogenbosch verzonden.
De getoonde levertijd is al voorbij en mijn bestelling is er nog niet
Onze excuses voor de vertraging. Uw bestelling zal zeer snel geleverd worden.
We begrijpen dat dit vervelend is en doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen. Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan per mail of per telefoon.
Ik kan jullie telefonisch niet bereiken. Wat nu?
Onze telefonische openingstijden zijn van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur. Mocht u ons in deze tijd niet kunnen bereiken, dan kan het zijn dat we door de drukte uw oproep niet op tijd kunnen aannemen. We bellen u graag terug! Stuur ons in dat geval een mailtje met een terugbelverzoek of probeer ons later nog eens te bellen.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Zodra een bestelling is geplaatst, kan deze helaas niet meer worden geannuleerd. We verwerken en verzenden bestellingen namelijk zo snel mogelijk om u van dienst te zijn. Mocht u toch een probleem hebben met uw bestelling, neem dan gerust contact met ons op, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Als de bestelling al is verzonden, kunt u deze na ontvangst retourneren volgens ons retourbeleid.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail niet aankomt doordat er een fout is gemaakt bij het invullen van het e-mailadres. In sommige gevallen kan de bevestigingsmail ook in uw spamfolder terechtkomen. Controleer deze folder eerst. Als u de mail daar niet kunt vinden, stuur ons dan even een mailtje zodat we uw e-mailadres kunnen controleren en indien nodig aanpassen. We zorgen er dan voor dat u alsnog de factuur van de bestelling ontvangt
Mijn artikel is kapot geleverd. Wat moet ik doen?
Als uw artikel kapot is geleverd, ontvangen wij graag een foto van het beschadigde artikel. Op basis daarvan kunnen we beoordelen of we een nieuw onderdeel kunnen toesturen of het complete artikel moeten vervangen. Stuur het kapotte artikel nooit op eigen kosten retour. We zullen met u overleggen of het artikel wel of niet op onze kosten retour moet. Vaak vragen we u om het kapotte artikel weg te gooien om onnodige kosten te voorkomen, maar doe dit pas na ons akkoord.
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, maar ik heb geen kortingscode ontvangen. Wat nu?
Het spijt ons te horen dat u de kortingscode niet heeft ontvangen. Controleer alstublieft eerst uw spamfolder, aangezien de e-mail daar mogelijk terecht is gekomen. Als u de kortingscode daar niet kunt vinden, stuur ons dan een e-mail met uw inschrijvingsgegevens. We zullen ervoor zorgen dat u de code zo snel mogelijk ontvangt.
Ik ben vergeten mijn kortingscode in te vullen bij mijn bestelling. Wat nu?
Helaas kunnen we kortingen niet meer toepassen op reeds lopende bestellingen. U kunt de kortingscode echter wel gebruiken bij uw volgende bestelling. Stuur ons even een mailtje, dan kunnen we iets extra's aan uw huidige bestelling toevoegen als tegemoetkoming.
Ik heb mijn bestelling geplaatst met Achteraf betalen via Billink, maar ik heb nu al de factuur ontvangen. Wat moet ik doen?
Bij het gebruik van Achteraf betalen via Billink kan het voorkomen dat u de factuur ontvangt voordat uw bestelling is afgeleverd. Dit is een standaard procedure. U hoeft zich geen zorgen te maken; u kunt de factuur betalen zodra u uw bestelling hebt ontvangen en gecontroleerd. Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Kan mijn betaaltermijn van Billink Achteraf Betalen verlengd worden?
Ja, we kunnen uw betaaltermijn bij Billink met 14 dagen verlengen. Neem contact met ons op zodra u merkt dat u meer tijd nodig heeft, en wij regelen de verlenging voor u. Als u nog andere vragen heeft, helpen we u graag verder.
Is een retourformulier verplicht bij het retourneren van een artikel?
Nee, een retourformulier is niet verplicht bij het retourneren van een artikel. Hoewel het invullen van een retourformulier ons helpt om uw retour sneller te verwerken, kunt u het artikel ook zonder formulier retourneren. Zorg er in dat geval voor dat u duidelijke informatie bijvoegt, zoals uw ordernummer en reden van retour, zodat we uw retour correct kunnen afhandelen.
U bent wel verplicht om informatie toe te voegen in het pakket zoals een ordernummer, adres gegevens of uw naam. Zonder deze gegevens kunnen wij de afzender niet traceren en uw retour niet behandelen.
Via deze link komt u bij onze retour pagina:
Ik wil mijn bestelling retourneren, maar de 14 dagen zijn al voorbij. Wat nu?
Als de 14 dagen retourtermijn is verstreken, kunnen wij helaas geen standaard retour meer accepteren. Neem echter toch contact met ons op, zodat we uw situatie kunnen bespreken en kijken of er een oplossing mogelijk is. In sommige gevallen kunnen we uitzonderingen maken, afhankelijk van de omstandigheden.
Mijn betaling is mislukt, wat nu?
U kunt het bedrag direct overschrijven naar onze bankrekening. Onze bankgegevens vindt u op de factuur die u bij de orderbevestiging heeft ontvangen. Als u dat liever wilt, kunt u de bestelling ook opnieuw plaatsen; de niet-betaalde order wordt dan automatisch geannuleerd. Mocht u verdere hulp nodig hebben, staan we voor u klaar.
Is PetsGifts betrouwbaar?
Ja, PetsGifts is een betrouwbaar Nederlands bedrijf met een kantoor en magazijn in 's-Hertogenbosch. We versturen al onze artikelen vanuit ons eigen magazijn, en klanten zijn altijd welkom om onze locatie te bezoeken. Al onze producten voldoen aan de Europese regels. Mocht u specifieke zorgen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan klaar om al uw vragen te beantwoorden en u te helpen waar nodig.
Is het reviewplatform Trustpilot betrouwbaar?
Trustpilot is een open platform waar iedereen een review kan schrijven, wat betekent dat de betrouwbaarheid van de beoordelingen kan variëren. Het platform verdient geld aan bedrijven die ervoor kiezen om klant te worden. Wanneer een bedrijf geen klant is bij Trustpilot, kan dit soms resulteren in een lagere score. Dit kan bedrijven onder druk zetten om zaken te doen met Trustpilot, wat voor sommige bedrijven, zoals PetsPlace, Bol, en ook wij bij PetsGifts, een reden is om niet met Trustpilot samen te werken. De kosten voor een samenwerking met Trustpilot zijn namelijk hoog en zouden doorberekend moeten worden aan klanten.
Trustpilot zou betrouwbaarder zijn als elke klant, ongeacht tevredenheid, een review zou schrijven. Helaas zien wij dat enkel wanneer een klant niet tevreden is een review achterlaat, zelfs wanneer de klacht is opgelost blijft deze review staan.
Het aantal reviews welke staan bij Trustpilot komt ook niet overeen met de aantal orders. Dit geeft een vertekend beeld van een onderneming. Wanneer een bedrijf extreem goed scoort is dit juist de eerste teken van een onbetrouwbaar bedrijf.
Klantenservice
Een klacht over jouw ontvangen product?
Allereerst natuurlijk duizendmaal excuses. Wij gaan onze uiterste best doen om jouw klacht op te lossen. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent!
- Stuur ons een mail: [email protected]en wij streven ernaar om dezelfde dag nog te reageren. Ook in het weekend en in de avond
Is uw pakket beschadigd aangekomen? Stuur ons dan een foto van het beschadigd product. In veel gevallen hoeft het artikel niet retour en wordt een nieuw artikel snel toegezonden. Neem contact met ons op en wij lossen het probleem snel voor u op.
Werking website
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ik heb een account aangemaakt maar kan niet inloggen.
Lukt het inloggen nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder.
Wordt de bestelling bij iedere betaalmethode even snel geleverd?
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Klik bij het artikel van uw keuze op de knop "bestellen". U heeft nu de volgende keuzes:
- U rekent direct het geselecteerde product af door op "afrekenen" te klikken
- U wilt graag verder winkelen. Kies dan de optie "verder winkelen"
- U wilt alvorens af te rekenen een promotiecode gebruiken. Vul deze in, in het daarvoor bestemde vakje. U zult zien dat de korting gelijk verwerkt wordt. Hierna kunt u gewoon afrekenen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Jazeker, neem dan eerst contact met ons op, dan kijken we direct of het artikel voorradig is en kunnen we deze reserveren. Wij hebben geen winkel of showroom. Onze artikelen liggen in ons eigen magazijn. Het is geen enkel probleem om het artikel te komen bekijken.
Ons adres:
De Meerheuvel 19
5221 EA 's-Hertogenbosch
Industrieterrein "De Vutter"
Ontvang ik een bericht wanneer ik mijn bestelling heb geplaatst?
U ontvang direct na het afronden van de bestelling een orderbevestiging inclusief de factuur als bijlage.
Kan ik mijn bestelling ook laten afleveren op een ander adres?
Verzenden
De verzendkosten die wij hanteren.
Wij hanteren verzendkosten van € 5,99 voor verzendingen naar Nederland en België. Is uw orderbedrag meer dan €49,- betaalt u geen verzendkosten!
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Wij doen er alles aan om uw bestelling zo spoedig mogelijk af te leveren. Bij al onze producten geven wij altijd levertijden op, deze kunt u vinden bij elk artikel die u op dat moment bekijkt.
Zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten krijgt u automatisch een Track & Trace code. Hiermee kunt u op de website van PostNL kijken in welk tijdsblok uw bestelling geleverd word
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Mocht u niet thuis op het moment van aflevering dan komt de pakketbezorger nog een keer bij u langs. Bent u dan ook niet thuis dan ontvangt u een bericht van de pakketbezorger. U kunt uw pakket dan afhalen binnen 5 werkdagen bij het dichtstbijzijnde PostNL Pick-up point.
Indien u uw bestelling niet zelf op kan halen kunnen wij deze opnieuw laten aanbieden. Echter worden er dan opnieuw verzendkosten in rekening gebracht.
Wat gebeurt er wanneer ik producten bestel met verschillende levertijden?
Bij bestellingen waar de levertijd maximaal 8 werkdagen is zullen overige bestellingen met een kortere levertijd verzonden worden met uw bestelling van maximaal 8 werkdagen. U vindt de levertijd van de producten op de productpagina, links naast de foto.
Mocht de levertijd langer zijn dan 8 werkdagen nemen wij contact met u op!
Wie levert mijn bestelling?
Alle leveringen gaan via PostNL. Zij bezorgen uw bestelling van maandag tot en met zaterdag op het door u gewenste adres.
Tevens worden pakketten die te groot of te zwaar zijn voor PostNL geleverd met onze eigen chauffeurs.
Retourneren
Waar kan ik mijn vragen stellen?
U kunt ons altijd een mail sturen, wij streven ernaar om uw email nog dezelfde dag te beantwoorden. Ook in het weekend en in de avond. Mocht u ons liever telefonisch willen spreken dan kan u ons bereiken op werkdagen van 9:00 t/m 12:00 uur
Email: [email protected]
Telefoon: +31 (0)73 690 91 11
Kan ik mijn bestelling retourneren?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Stuur wel altijd een volledig ingevulde retourformulier mee.
Heeft u een account aangemaakt heeft tijdens het bestellen van uw product? Dan kunt u in uw account een retour aanmaken. Log hiervoor in op onze website. Hier zit u uw bestelhistorie en kunt u uw product retouren. Na het aanmaken van uw retour stuurt u het product goed verpakt en in originele staat terug naar:
Pets Gifts
De Meerheuvel 19
5221 EA ‘s-Hertogenbosch
Nederland
Mag ik mijn bestelling altijd retour sturen?
Er zijn een aantal uitzonderingen welke niet retour gezonden kunnen worden:
- Producten met een houdbaarheidsdatum (Voeding en Snacks enz.)
- Producten welke speciaal op maat gemaakt zijn aan de hand van uw specificaties
- Gebruikte artikelen die sporen bevatten zoals haren of krassen van nagels.
- Producten die reeds zijn gemonteerd zoals papegaaienkooien, aquarium meubels, houten hokken zoals konijnenhokken, kippenhokken en hondenhokken.
- Lampen van Terrariums en Aquariums, uitgezonderd lampenhouders.
Aanvullende retour voorwaarden Verpakkingen:
Uw retour wordt geweigerd of er worden kosten berekend wanneer de originelen verpakking beschadigd is. Schrijf niet op een originele doos, en verpak een originele verpakking altijd in een ompakking zoals u deze heeft ontvangen. Uitgezonderd artikelen welke u van ons in de originele verpakking heeft ontvangen, zoals Hokken, krabpalen, Benches of andere artikelen welke niet voorzien kunnen zijn van een ompakking. Hierop is het ook belangrijk om deze verpakking niet onnodig te beschadigen. Gebruik geen ductape en plak de retour label op dezelfde plek als de verzendlabel. Gebruik geen stift of pen op de doos.
Uw retour wordt geweigerd:
- Originele doos niet voorzien van ompakking (Sticker van verzender op de doos geplakt)
- Originele doos voorzien van Duc-tape of andere tape
- Originele doos beschreven met stift of pen
- Product Label gescheurd of verwijderd
Kosten nieuwe verpakking:
- De kosten welke berekend kunnen worden voor een nieuwe originele verpakking kunnen uiteenlopen van €1,49 tot €12,40
- Wanneer er geen originele doos beschikbaar is bij de leverancier wordt de retour geweigerd en zal deze terug gestuurd worden.
Wat gebeurt er als het artikel gebroken retour komt bij PetsGifts?
- U bent verantwoordelijk voor het goed verpakken van de producten, mocht door nalatigheid schade ontstaan aan uw retour zending zal het artikel worden beoordeeld op de gelede schade u ontvangt dan maar een gedeelte retour of bij flinke schade zal er geen restitutie plaatsvinden.
Wat gebeurd er als uw retour wordt geweigerd?
- Wanneer uw retour niet aan bovengenoemde voorwaarden voldoen hebben wij het recht om uw retour te weigeren. Wij nemen contact met u op en bespreken het probleem. U kunt ervoor kiezen om het artikel terug naar u te versturen of om afstand te doen van het artikel.
- Wanneer u afstand doet van het artikel zal het artikel worden vernietigd.
- Wanneer u het artikel terug wilt ontvangen dient u opnieuw verzendkosten te betalen.
- U dient binnen 14 dagen te reageren op ons bericht, na 14 dagen wordt het artikel vernietigd.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Als de bestelling fout of onvolledig geleverd is dan betaalt Pets Gifts de retourkosten. In andere gevallen betaalt u zelf de retourkosten.
Retouren vanuit België of pakketten zwaarder dan 10 KG zijn duurder om retour te sturen, hiervoor komen wij graag tegemoet en kan u een retourlabel rechtstreeks bij ons kopen.
Dit kan via onderstaande link:
- Nederland: €7,99
- Belgie: €8,99
Deze service kan enkel gebruikt worden als uw pakket ook met PostNL is bezorgd.
Privacy beleid
Algemeen
Gebruik van NAW Gegevens
Telefoon:
Pets Gifts
De Meerheuvel 19
5221EA ‘s-Hertogenbosch
Nederland